Už o nadcházejícím víkendu se uskuteční Letecký den Cheb. Pokud se chystáte vyrazit, věnujte pár chvil tomuto článku. Dozvíte se zde odpovědi na nejčastější otázky návštěvníků.

Dají se vstupenky koupit ještě v předprodeji?

Internetový prodej na těchto stránkách bude ukončen v pátek 23. srpna ve 23:59 hodin.

Budou vstupenky v prodeji i na místě?

Pokladny otevíráme v sobotu i v neděli v 9.00.

Je omezená kapacita?

Vzhledem k aktuálním vládním nařízením mohou organizátoři vpustit na Letecký den Cheb necelých 5000 diváků, kteří budou rozděleni do pěti sektorů. Z toho důvodu je kapacita Leteckého dne omezená a je lepší pořídit si vstupenky v předprodeji.

Kolik stojí vstupenka?

Dospělí zaplatí 210 Kč v předprodeji a 250 Kč na místě, děti od 6 do 12 let 60 Kč v předprodeji a 80 Kč na místě. Děti do 6 let mají stejně jako ZTP a ZTPP vstup zdarma. Vstupenka je jednodenní. Další možností je pořízení vstupenek do Zlaté zóny. Ta nabízí vlastní tribunu, stánek s občerstvením.

Pojedou z Chebu i letos speciální autobusy?

I letos organizátoři zajistili autobusovou dopravu zdarma. Z nádraží v Chebu z nástupiště B10 z křižovatky ze zastávky Františkovy Lázně i zpět z letiště do města budou jezdit autobusy v pravidelných intervalech mezi 9:00 až 19:00 v sobotu a 9:00 až 18:00 v neděli. Vstupné se platí až při vstupu do areálu letiště.

Jak je na letišti zajištěno parkování?

Pro návštěvníky bude přímo u letiště připraveno velkokapacitní parkoviště. Na místě je potřeba zaplatit 100 Kč jako parkovné za každý vůz. Po oba dny se areál otevírá úderem 9.00. Více o dopravě ZDE.

Program je v sobotu i v neděli stejný?

Program je z drtivé většiny naprosto stejný. Liší se pouze vystoupením francouzského vrtulníku Aérospatiale SA 341 Gazelle, které bude pouze v sobotu. Druhý rozdíl je ve vystoupení amerického sportovního a cestovního vrtulníku Robinson R-44. V sobotu se můžeme těšit na dva tyto krásné stroje, v neděli pak vystoupí jeden. Kompletní program ZDE.

Kde se dozvím více o programu?

Program i další informace o Leteckém dni v Chebu najdete v brožuře, která bude na místě k dostání zdarma. Další možností, kterou všem doporučujeme nejvíce, je mobilní aplikace. Nabídne nejdůležitější informace i aktuality a případné změny v programu.

Může se během akce filmovat a fotografovat?

Samozřejmě, fotografování je na akci povoleno. Pro vaši bezpečnost i bezpečnost ostatních návštěvníků prosíme, abyste dbali pokynů pořadatele a nevstupovali mimo vymezený divácký prostor. Pro použití profesionální techniky je zapotřebí řádná akreditace.

Mohu vzít na akci svého psa?

Ano, ale je třeba počítat s omezením. Bezpečnostní služba na letišti může vyžadovat náhubek a vodítko. Celodenní program navíc v různých částech vystoupení obsahuje pyrotechnické efekty, samotné vystoupení, např. letounů Armády ČR, jsou extrémně hlučné. Proto by každý pejskař měl uvážit, zda právě jeho domácí mazlíček zvládne takovou zátěž.

Koná se akce za každého počasí?

Přízeň počasí je samozřejmě pro návštěvníky i pro samotné účinkující důležitým faktorem. Při špatném počasí (silný vítr a déšť) tak bohužel může dojít k přerušení programu, některá vystoupení mohou být úplně zrušena. Některá vystoupení může narušit počasí i mimo Cheb, záleží totiž také na podmínkách na domovských letištích samotných účinkujících. O veškerém dění budou organizátoři
aktuálně informovat jak na webových stránkách, tak i v mobilní aplikaci.

Co hygienická opatření?

Ve složité době pandemie, která aktuálně trápí celý svět se organizátoři zaměří také na dodržování hygienických opatření. Všechny vstupenky budou prodávány do sektorů, ve kterých se budou návštěvníci akce zdržovat. Každý sektor nabídne v podstatě to samé – skvělý výhled na letištní plochu a letecký program, toalety, umývárnu rukou, desinfekci a stánky s občerstvením. Během akce budou
na dodržování základních pravidel upozorňovat moderátoři akce a také speciální plakáty. Hlavně půjde o důkladné mytí rukou a dodržování rozestupů. Organizátoři, kteří přijdou do styku s návštěvníky ve větší míře budou mít navíc zakryté dýchací cesty rouškami. To se bude týkat prodejců lístků na pokladnách a také kontrolorů vstupenek u vstupních koridorů. Celá akce byla předem velmi detailně konzultována s krajskou hygienickou stanicí v Karlových Varech.