Kuchařka na tento velice zajímavý letoun by mohla vypadat asi takhle: Vezmi větší množství dílů stíhaček Messerschmitt ( nejlépe verze D a E), smíchej s dalšími z Arada 96 a nezapomeň hlavně okořenit motorem Argus (taky z Arada) a uprav do podoby letadla.

Teď ale vážněji – neutrální Švýcarsko bylo za války vyzbrojeno německou leteckou technikou, Když po válce potřebovalo nový stroj pro pokračovací výcvik, použilo při jeho konstrukci některé díly a motor, které zbyly z válečných zásob. Ostatně německou konstrukční školu tento letoun na první pohled nezapře. Svůj úkol určitě splnil a dnes je vzácným kusem na českém nebi.

Ve vojenském letectvu sloužil pod označením A-110, posléze U-110 nejprve pro výcvik, poté pro udržovací a kondiční lety a jako kurýrní. Počátkem osmdesátých let, po vyřazení typu z výzbroje, byl nabídnut k prodeji a spolu s dalšími se ocitl ve Velké Británii, kde létal jako G-PTWO do konce roku 2012. Aktuálně je doma v Plzni, kde jej provozuje společnost Classic trainers na letišti v Líních. Jeho pilot Radim Vojta jej vodí úžasně a všichni se můžeme na jeho chebskou ukázku jenom těšit.


Technické údaje
Motor:   Argus AS-410A-2
Výkon:   465 k
Rozpětí:   11,0 m
Délka:   9,07 m
Hmotnost prázdného letounu:   1380 kg
Vzletová hmotnost:   1970 kg
Cestovní rychlost:   300 km/h
Maximální rychlost:  600 km/h
Dostup:  6600 m
Dolet:  865 km